André Rieu – Pohádka VI
The Making of …
0:04 Ok, ruce dolů. Kdo neumí skákat? Skoro všichni umí.
0:13 Tak bych teď chtěl, aby se děti posadily na kolotoč, vidíte tamten, a na tamten kolotoč také a na tamten také.
0:22 Jděte tam všichni.
1:04 Jdeme natáčet scénu s písní tří tenorů Tato země je má.
1:13 Je to můj poslední text na koncertu v Eftelingu, kdy mluvím o tom, že jsme byli ve všech možných zemích, jenom v jediné zemi jsme ještě nebyli. V zemi, která neexistuje. Země, ve které je mír a děti... v textu je podle mne: země, kde mohou děti volně běhat. A to chci ukázat. Kde děti mohou volně běhat.
1:38 Objednal jsem 500 dětí, snad je všechny zvládnu. Mohou si tady hrát, hopsat... to je teď strašně „in“ . Já to neumím, ale děti to vydrží hodiny.
1:55 Je to moc pěkná píseň. Je to melodie z filmu Exodus.
2:55 Ok, tak teď budeme cvičit hopsání.
3:52 To je nejkrásnější speciál, jaký jsme kdy udělali. Já vím, říkám to pokaždé, ale tentokrát je to skutečně pravda!
3:55 Máme velkou spoustu nahrávek nahraných předem. Představte si to: vidíte koncert před divadlem, krásný kouzelný pohled. Když jsem to viděl, hned jsem věděl, že to musí být tam.
4:11 Skoro u každého kousku jdeme do parku. Jdeme do pohádkového zámku Šípkové Růženky. Jdeme do Faty Morgany, kde jsme vybudovali krásnou východní atmosféru s velbloudy, slony, hady a s polykači ohně, bylo rušno, ale měli jsme nádherný čas.
4:32 Takže, ty uděláš takto. Ano, podívám se za sebe a potom dopředu. Tak ještě jednou.
4:41 Jedna, dva tři...
4:53 Těší mě, čarodějnice, Manoe.
5:02 Tineke, maskérko! Pojď sem prosím tě na minutku. Mohla bys jí nasadit strašně ohyzdný nos a ohyzdnou bradu? Aby nebyla k poznání. Na kdy to potřebuje? Teď je to jenom na zkoušku. Potom na generální, ano?
5:20 Takové ty z gumové pěny, to je fajn materiál.
5:25 No nevím, jestli to stihnu, už máme málo času.
5:30 A hrb? Aby byla úplně takhle... Ten je možný. To není problém.
5:40 A se zubama, aby si nasadila jiné zuby? To také jde, ale nevím, to se zeptej nejdřív jí.
5:52 S tím můžeme něco udělat, třeba zub začernit, nebo zašpinit a tak. Ale jiné zuby...
6:00 Chci změnit jenom bradu, nos a prsty. Ty musí být úplně jiné. OK? Zkusím to.
6:20 Dým musí zůstat u země! Musíme chvilku počkat, škoda, to opravdu nevypadá hezky.
6:29 Nalevo je stále dým. To byla lampa. Vypni ji. Mám tady poruchu proudu.
6:38 To je árie z Kouzelné flétny, pohádková opera, poslední Mozartova opera.
6:46 Jedna z postav je nejvyšší kněz Sarastro, velice moudrý muž, který chce pro lidi jenom dobro. A ten tady zpívá árii.
7:01 A já viděl tento sál tady, ty hvězdy jsou tady stále, ty pilíře tam vzadu také, a když jsem tady přesouvali stolečky tak Pierre najednou řekl: Máme také pilíře ve skladu.
7:16 Tyto. Takže jsme postavili tuto scénu. Ty hvězdy přišly z Ameriky, potom přidáme dým a až ho uvidíte, je to, jakoby stál ve vesmíru. A ta hudba k tomu! Velice působivé.
7:36 Kouř!
7:51 Ok. Co budeme chlapci dělat?
7:58 Ok. Mohu něco navrhnout? To se musí vyřešit technicky. Toto nejde. Ano, musíte to technicky vyřešit. Můžeme to tady nechat stát, nebo tu máte nějaká představení? Moment, moment, to nejde... to bude trvat .. uvidíme zítra.
8:25 Začali jsme dnes brzo ráno, v osm. Nejdřív jsme všechno rozestavili, kde co bude stát, co se týče stožárů, pódia, aby stálo všechno na správném místě. Potom začali s ocelovým lešením, na něj se upevní světla. To se děje právě teď. Zítra se umístí zvuk, to jsou ty stožáry po stranách. To doufám, že bude pódium hotové, aby mohl John postavit scénu. A pak se pomalu ale jistě budeme blížit k samotnému koncertu. Bude to OK.
9:08 Tam vzadu byl velký otvor. Tak jsme se s těmito „chlapci Antona Piecka* “ rozhodli, že to zacelýme tímto způsobem. Hezké, že? Zadělají to... no musíte si představit, že tamhle to, jak je ještě mokré, že to udělali za uplynulou noc. Když jsem řekl, že by to bylo hezčí než ta struktura, co máme pokaždé.
9:35 To bylo včera.
9:38 Ah, řekl mi, to je ale trochu pozdě! Ale udělám to! A pracoval celou noc. Tento pán tady! Vypadá trochu bledý, to je protože celou noc nespal. Byla to pěkná výzva.
9:52 Jsou to opravdu fantastičtí lidé. Podívejte, jak to tam vypracovávají, nic se na tom nepozná.
10:05 André je v každém případě cele zaneprázdněn vším, co se tu děje, protože to všechno bylo velice hektické a je samozřejmně i unavený z natáčení a všech těch dní. Je to také napnutí, jde tu o tři koncerty a pro to to děláš. Já sama jsem tu byla málo, protože jsem byla v Austrálii připravovat koncerty, před tím jsme byli také v Americe, ale já ho stále slyším tak velice, jak bych to řekla, když třeba mluví před natáčením, tak je skutečně úplně hlavou v oblacích. Všechno je tak fantastické, i když chaotické.... Promiňte... Momentík... Tady Kerstin...
10:54 Tam musíš filmovat! Velice důležitý telefon!
11:04 Tak unavení zase nejsou, že?
11:09 Každý pracuje s vervou a to je nádhera. Je to skutečně krásná pracovní atmosféra, mám radost.
11:19 Nevím, co to je, opravdu nevím, je to ale pokaždé, mám z toho opravdu radost.
11:26 Myslím, že svět by byl mnohem hezčí, kdyby každý....
11:54 Toto je podsvícení, abychom mohli Andrého sledovat na scéně.
12:00 Podsvícení je velmi důležité, protože tím se André oddělí od orchestru a na scéně to vytváří hloubku. A ze předu máme dostatečně světla, aby bylo všechno dobře vidět. Proto jsme se rozhodli pro podsvícení.
12:24 U Andrého se připravují pokaždé extra zvláštní a nečekaná show. S vodou jsme už pracovali dříve. Ale nikdy nevíš, jaké jezero je a co s v něm skrývá. Už jsme zkoušeli několik věci, ale je tam moc bahna. Je to moc náročná práce. Paleta se pokládá pod hladinu, bude to taneční scéna. Má to vypadat jako že tanečníci tančí na hladině. Musí to být ve stejné výšce jako hladina vody. Potřebujeme na to tak osm hodin. Tak do pěti hodin do rána, to to bude hotové. A budeme moci jít do postele.
13:28 Ve studiu jsme hotovi skoro se všemi kousky, ano tento týden toho bylo opravdu hodně, každý večer tady, každé ráno ve studiu. V pátek a v sobotu bude krásné počasí, jsou to dva koncerty.
14:10 Mládeži, dnes večer nejde o zvuk, teď jde hlavně o Maurice a o sezení. Můžete si na sebe vzít několik vest, jestli chcete.
14:23 To bylo potřeba. Byli jsme hloupí, že jsme začali v nejdelším dni v roce. To je tma teprve o půl jedenácté. A ve dvanáct musíme skončit kvůli okolním bydlícím.
14:30 Tak musíme celou první část nahrát při generální zkoušce.
14:40 Ale to nebude v té době osvětlení, proto jsme to udělali teď.
14:49 Vidíte, jak je to potřeba, každý je dobře vidět.
14:55 A bylo by to škoda pro lidi doma.
14:58 Půjdete se mnou na další místo?
16:10 Víte, kdyby pořád pršelo, tak všechny nahrávky už máme předem natočené. Do této chvíle jsme měli stále štěstí. Toto je samozřejmně základ celého vysílání, tak to se musí poštěstit. Ale myslím si, že dnes večer bude sucho, tak provedeme všechno bez zkoušky, a to jde také.
16:31 Můžeme všechno.
16:33 Ne, to je samozřejmně nesmysl, určité věci se musí. Kamery jsou na svých pozicích, uvidíme, jak to půjde.
16:44 Nemohu si pomoc, ale dnes večer bude sucho. A když ne, tak bude zítra a když ne zítra tak pozítří...a když ani potom nebude sucho tak to uděláme v srpnu.
16:54 Máme čas. Bude to moc hezký speciál.
17:04 Rieuho speciál bude kombinovaný s nahrávkami, které jsme udělali předem v parku. To jde tak trochu paralelně. A často se stává, že se na posledních chvíli objeví ještě spousta nápadů. Vlastně je to fajn.
17:18 Jsou to překvapivé věci.
17:25 Najednou se potřebují holubi, labutě a velbloudi, tentokrát všelijaká divoká zvířata.
A kompars a další věci, co normálně při koncertech nemáme. To je to speciální na Eftelingu. Vše je pohádkové.
17:55 Tak to je skvělé, co? Sakra, to se vám povedlo! Blahopřeji!
17:58 A ruce? Ruce doplňují celek. Všechno zvládneme.
18:11 O tom už dlouho snila! To jsem už také postřehla. Má v tom potěšení.
18:16 Úplný pošuk.
18:23 Opravdu dobré!
18:30 Ten obličej! Strašný!
18:43 Po celé Evropě je to špatné.
18:47 Slyšel jsem, že včera byl ve Vídni zrušen koncert Barbary Streissand.... na tom samém místě, kde jsme byli minulý rok. Kvůli špatnému počasí.
18:57 Podívej se tady, tady je díra. Jak už Andrého znám, má přesně v té době koncert. Nojo, ale stačí jeden slejvák a ten rozhodí každého. A máme problém, že musíme ve dvanáct skončit, takže půl hodiny čekání by všechno narušilo.
19:18 Dnes v noci to bylo taky? Ano, dnes v noci to bylo taky tak.
19:25 Včera jsme natočili první polovinu a dnes musíme natočit druhou. Jedna polovina bez druhé nejde.
19:32 Když začne pršet, tak je konec. Nemáme žádnou střechu, nic. Publikum si otevře deštníky, ale měli byste vidět jak včera utíkali s houslemi a s čely. A musíte rychle odnést harfu a klavír. Naštěstí včerejšek máme, ale bylo to absurdní. „Dámy a pánové, u nás v Eftelingu máme přísná pravidla, ve dvanáct musíte končit“... kruci, ono prší! Je to skoro strašidelné.
20:07 Dámy a pánové. Pravidla v Eftelingu jsou přísná. Smíme hrát pouze do dvanácti. A už je minuta po dvanácté. Ne! Už je pět minut po dvanácté!..Jůů... Teď půjdeme všichni do vězení...
20:28 Prší!
21:01 Neuvěřitelné, minuta po dvanácté a začne pršet!
21:09 To je neuvěřitelné. Jdeme chlapci!
21:28 Fantastické! Mám husí kůži!
21:35 Uplně strašidelné. On snad uzavřel smlouvu s nebem.
21:40 Podívejte jak prší!
21:58 Mohu vaši pozornost prosím? I když to sám nemám moc rád...
22:02 Ale chtěl bych jen, a myslím, že mluvím i za svého otce... kruci, v tomhle nejsem dobrý...
22:13 Jsme v tom úplně stejní, co se tohoto týče.
22:17 Chci každému srdečně poděkovat za tuto fantastickou spolupráci. Dnes odpoledne jsem si v kanceláři prohlédl 550 fotografií z uplynulého měsíce natáčení a z první generální zkoušky. Bylo to skutečně hodně práce, kterou jsme udělali a všechno bylo moc pěkné a myslím si, že na sebe můžeme být pyšní, čeho jsme dosáhli. Myslím si, že to bude fantastický produkt. Bez vás by se nám to nikdy nepodařilo. Jsem na to opravdu hrdý a děkuji vám.
23:01 Zvládli jsme to! Blahopřeji, kámo! Všechno OK, synu!
* Anton Pieck - holandský malíř, umělec a grafik
Žádné komentáře:
Okomentovat